PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Excursió: Penyal des Migdia
Dificultat: Molt Alta
Durada: 6 hores

Ehhhh al·lots, aquí comença la descripció de l'itinerari d'aquesta excursió!!! Aquest pic l'excursió ha estat un poc desorganitzada, ja que hem canviat l'excursió a realitzar, i a més també el dia. S'havia de fer el diumenge, però la previsió per diumenge era molt dolenta i hem decidit fer-la el dissabte, així hi tot, no hem tengut gaire bon temps, ja que hi ha hagut molta de boira, però això no ha impedit que l'excursió fos espectacular.

El nostre objectiu: Penyal des MigdiaPrimer de tot, donar les gràcies a nen Xim per fer-nos de guia en aquesta excursió. L'excursió comença passat l'embassament de Cúber i la zona militar. Després de passar la zona militar hi ha un túnel, i just després de la sortida del túnel, a mà dreta, hi ha un lloc habilitat per deixar els cotxes. Aquí hem aparcat. Just baixar del cotxe ja es veia el nostre objectiu. Hem hagut dRosseguera durant la pujada al Penyale caminar uns 200 metres per la carretera, fins que arribats a una curva ens hem desviat cap a la dreta on começa un camí que hi ha una cadena perquè no puguin passar cotxes. Començam a pujar per l'alzinar, s'ha d'estar bastant atent ja que hi ha moments que no es veu clar per on seguir. Seguint aquest camí, arriba un moment que el camí tot sol es desvia cap a l'esquerra, i a partir d'aquí comencen le fites. Quan duíem 15 minuts de camí, hem trobat una petita font, a partir d'aquí ha començat l'ascens a la muntanya. La pujada no és fàcil, i s'ha d'anar alerta ja que hi ha moltes pedres i és bo de fer caure. Després de 15 minuts de pujada hem arribat a unes cases de neu, on hem tret els entrepans per repossar forces a la vegada que veiem el poble de Sóller al fons.

Everest 2005, placa que es troba a d'alt de Penyal del MigdiaDesprés de carregar energia, hem continuat la pujada. L'hem feta més cap a la part esquerra per evitar anar per un tram de la carretera del Puig Major per si ens veien els militars. S'ha de tenir en compte que és un poc més complicat que si és fa per la dreta, ja que el camí no està tan marcat i és molt més empinat.

Quan duíem una hora de pujada, hem arribat a la meitat de la muntanya. Just al costat teníem la carretera que puja al Puig Major. Ara ja ens quedava la segona part de la pujada, i aquest pic sí que ha estat mot empinat, com jo deia "límit vertical", jajajaja. El camí fitat en tot moment, ens ha duit per trams on moments havíem d'utilizar les mans per ajudar-nos a pujar, i per complicaVista del poble de Sóller durant la pujada al Penyalr tot un poc més, la boira ha fet acte de presència i no ens ha abandonat de tot el temps!. Després d'una hora més, hem arribat a d'alt de la muntanya. (data curiosa: Hi ha un pal de ferro, que té una caixeta on la gent deixa diners, i d'alt d'aquest pal hi ha un cartell amb el nom Everest 2005). Des d'aquí només hem pogut veure la part de la costa de la Calobra ja que tota la resta de vistes estava tapat per la nostra estimada boira. De tant en tant, el vent retirava la boira del Puig Major i podíem veure les bolles de molt aprop!

En el cim hi ha molts de "domitoris", jajajajaja, lo que un muntanyista diu zones de vivac, diuen que des d'aquest cim les sortides/postes de sol són impessionants! Dins una de les zones de vivac Al cim del penyal del Migdia, dins una zona de vivachem fet la nostra dinadeta. Feia molt de fred, i les nostres mans entraven en estats de congelació. Després de la dinadeta ens quedava arribar al punt més alt de la muntanya, que era un poquet més enfora d'aquí on hem dinat. Hem hagut d'anar per la cresta, que tot s'ha de dir, s'ha de possar la vida en perill, jejejejeje, bé, no és tant exagerat, però és bastant difícil, més que res perquè en els costats hi ha un bon precipici.....

Una vegada arribat al cim, hi ha un creu, on possa un escrit(Més enllà de les forces) i marca l'altura de 1401 metres!!!! Per mi, és el punt més alt que he estat a Mallorca!!!! Llàstima de la boira, perquè les vistes han de ser impressionCamí que s'ha de fer per arribar a la part més alta del Penyal des Migdiaants!!!!!

A partir d'aquest moment el camí a realitzar consistia en desfer el camí del matí. Hem començat els descens a les 3 del migdia. El primer tram de baixada ha estat difícil ja que era molt empinat, i moltes vegades hem hagut de possar el cul, ja que feia por. "Tomeu, no puc deixar de dir del nostre super video den Mickeal Jackson que hem gravat mentres esperàvem als altres que baixàssin, quines rialles, ha estat molt divertit!!!!" Bé, seguint amb l'itinerari, una vegada davallat el primer tram, hem arribat a la carretera del Puig Major, i aquest sí que l'hem trepitjada, i a més, per fer constància d'aquest aconteixement ens hem fet una foto ;) . Hem caminat per la carretera dos minuts, i hem tornat a enganxar amb el camí del A 1401 metres!!!!Penyal. Aquest pic, hem baixat per la part dreta que he anomenat al començament, on hi ha un camí molt més fàcil que el que hem fet el matí.

Hem arribat al cotxe a les 5 de s'horabaixa i per cel·lebrar que l'excursió ha estat un èxit, hem anat a fer el cafè amb llet a Lluc i a adorar la Mare de Déu. En definitiva, que ha estat un dia genial, crec que tots ens ho hem passat super bé i hem rigut molt!!! Vos vull agraïr a tots per voler formar part d'aquest grup, que de cada vegada està més consolidat!!!! Moltes gràcies de nou i fins la pròxima!!!!!

Salut!!!!;)
Joana Maria.

P.D: ehhh al·lots, crec que en aquest excursió m'he emocionada escrivint!!!! :D

Tomeu ha dit...

eh al.lota, mha augmentat un grau sa miopia de cada ull de tant de llegir. No penjassis mai es video. Jo ha estat s'excursió que m'ho he passat millor. Sobretot a s'hora de passar sa cresta. jaja. L'hem de repetir un dia fora boira. És impressionant.

Anònim ha dit...

Eh al.lots!! Una monada tot. Una excursió preciosa! Penja es vídeo i tot!!!

Tomeu ha dit...

eh anonim, no donis males idees!