PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Excursió: Puig de ses Vinyes
Dificultat: Molt difícil
Durada: 6 hores.

Un pic més, ens decicim a fer una altra sortida, aquest pic, la darrera de la temporada i a la vegada la més difícil que hem afrontat fins ara. Es tracta d'una excursió poc freqüent i amb un nivell de dificulat elevat, a més, tenint en compte que hi havia veEmbassament de Cúbernt bastant fort i això ens ha dificultat l'excursió.
L'excursió es comença just passant per davant l'embassament de Cuber, es troba una curva que hi ha una escala de fusta (pràcticament està desfeta). Aquí pujam i ens hem de fixar amb les fites que hi ha, que són molt poques, si no es veuen, es recomana anar per la part esquerra i a un parell de metres començar a pujar, i així com es vagi fent el camí es van trobant. El començament és bastant empinat, però a mesura que es va pujant les vistes són espectaculars. Una vegada fet front a la primera pujada ja es veu el Equipoooooooo!!!Puig Major a l'esquerra i el Puig de ses Vinyes a la dreta (imatge núm. 1) i també es pot veure l'embassament de Cúber per l'altre banda (imatge núm. 2).
A partir d'aquí comença el tros complicat, ja que ho hem afrontat per la cresta. S'ha de tenir en compte que si es tria aquesta opció l'exGorg Blaucursió és molt més lenta, ja que es va per damunt roca tot el temps i s'ha d'anar molt en compte perquè si algú cau es pot fer molt de mal. Això si, si es tria fer aquest camí, les vistes són impressionants, de cada vegada es veu més aprop el Gorg Blau i es veu com ens anam apropant al cim, que en moltes ocasions pareix que està molt més aprop del que pareix i no és així.
Hem començat a caminar amb molt de compte, i pel camí ens hem Puig Major i la Cadira Del Reianat fent fotografies que adjunt. Arriba un moment que ens trobam un tancat on hi ha una escala que hem de travessar per poder continuar amb la nostra excursió. Una vegada passat, seguim les fites fins que ens duen al cim. En el cim podem veure de ben davant la cadira del rei del Puig Major, les bolles del Puig Major més aprop que mai, el Gorg Blau amb tota la seva amplada, més les vistes a la mar, .....
En el cim hem dinat i hem deixat un escEmbassament de Cúberrit al blog que hi havia. Després de reposar forces hem davallat, però aquest pic, no hem fet la tornada per la cresta, sino per la part de baix, així ens ha estat més ràpid.
En conclusió, una excursió espectacular, amb vistes impressionants de la nostra roqueta que val la pena apreciar en directe.
Ens veim a la propera!!!!