PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Excursió: Puig de Tossals Verds
Dificultat: Normal
Durada: 5-6 hores.

Després de l'acabament de l'estiu, comença la nova temporada d'excursions. Aquest pic, per encalentir motors, hem anat "aprop" de la nostra zona i hem decidit pujar ben amunt. Hem arribat a un cim que supera els 1000 metres i hem carregat els pulmons d'aire pur que ja tocava.
L'excursió amb la que hem ensatat la temporada és el Puig dels Tossals Verds. A les 9 del matí el temps no ens acompanyava, fins i tot, ens caien algunes gotes, però les ganes ens podien i hem decidit fer-la de totes passades.

El començament de l'excursió es fa partint des de l'aparcament del refugi de Tossals Verds. Per arribar al refugi hem caminat aprop d'una horeta. Una vegada hem arribat, hem fet la primera aturadeta i hem tret els berenars. A partir d'aquí el dia es començava a aclarir, i a poc a poc, el sol guanyava als niguls que hi havia.

Després del berenar, hem seguit pujant, hi ha dues opcions que ens duen al mateix punt, la primera es pujar just per darrera el refugi, l'altre es pujar per la part esquerra. Nosaltres hem pujat per la part esquerra, és una pujada d'uns 45 minuts. Una vegada feta aquesta pujada s'uneix amb el camí que du fins la font del prat o la font des noguer. Seguint per aquest camí, podem anar apreciant el paisatge, creuam per un pont de fusta, també es poden veure les arcades de sa canaleta,.....
Arriba un moment que es creuam amb una desviació que ens indica cap a la dreta sa Font des Prat, i cap a l'esquerra la Font des Noguer, la direcció a seguir és la de l'esquerra (direcció Font des Noguer). Seguim caminant uns 10 minuts més fins que trobarem una senyal a l'esquerra del camí que ens indica la pujada al Puig dels Tossals Verds. En aquest punt ens queda 1 hora de pujada per arribar al cim.

A partir d'aquí el camí està fitat, però molt ben indicat. La pujada és una mica feixuga, però si es va amb tranquilitat és molt bona de dur. Pujàrem uns 30 minuts dins el bosc, fins que després els altres 30 minuts les férem ja sense arbres al voltant, on es pot veure el nostre destí que ens cau a la part esquerra. A partir d'aquí es deixen veure les muntanyes del voltant com el Puig Major i l'Ofre.

Una vegada en el cim, a més de respirar aire fresc, les vistes han estat molt xules, el cel estava una mica emboirat però no ens ha impedit poder veure les diferents montanyes del voltant, un trosset del Gorg Blau, la badia d'Alcúdia,...
Ara només ens tocava desfer el camí tal com l'havíem fet per la pujada. Així que hem començat a baixar per anar a dinar al refugi.

En definitiva, un començament perfecte, bon temps i amb molta il·lusió. Només esper que a les properes s'animi més gent i que el temps ens acompanyi!

Moltes gràcies a tots, i ja sabeu: AMUNT!!!!!!!

Joana Maria.

Anònim ha dit...

QUINA PASSADA D'EXCURSIÓÓÓÓÓ!!!!!

Tomeu ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

Molt bona excursió, mos veim a sa pròxima.

Joder, mhe equivocat, jo no vaig venir. me referia a sa comuna de bunyola!