PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:
Dia:
Quedada:
Dur:
AMUNT!!!!

dilluns, 16 de novembre del 2009

Cúber - Pollença

Participants al Refugi de Son AmerDia: Cap de setmana del 14-15 de novembre 2009
Excursió: Cúber- Pollença dormint a Lluc.
Dificultat: Mitja
Durada: Cap de setmana.

De nou hem tornat a fer una sortida de cap de setmana organitzada pel programa Tresca per Mallorca del Consell. El bon temps ens ha acompanyat durant tot el cap de setmana i el que tampoc ens ha fallat han estat les rialles, requisit imprescindible de totes les sortides. Aquesta excursió ja l'havíem feta amb dos trams els dos darrers anys, però així i tot val la pena repetir-la tantes vegades com faci falta, ja que el paisatge és espectacular. La descripció de l'itinerari és el següent.

Dissabte 14 (Cúber - Lluc):

Embassament del Gorg BlauLa quedada va ser a Pollença a les 8:30, on ens va venir a cercar el bus i ens va dur al punt de partida, Cúber. Una vegada amb les motxilles a l'esquena, vàrem començar la nostra excursió, just a baix de la font des Noguer, que hi ha un camí que transcorr devora de la canal que du aigua del Gorg Blau a Cúber. El camí està molt ben marcat i no té pèrdua. Durant el camí, es pot apreciar perfectament l'embassament del Gorg Blau i a l'esquerra el Puig de ses Vinyes i el nostre Puig Major. Després d'un poc més d'una hora de caminar, hem arribat a la Font d'es Prat on hem repossat forces i hem tret els primers entrepans.
Camí just darrera el Massanella
Després de la berenada hem seguit el nostre itinerari, a partir d'aquest moment ens venia una bona costa que duraria al voltant d'una hora i mitja. La pujada al començament transcorr dins l'alzinar, fins que arribam a d'alt i està destapat, i seguim el camí just per la part de darrera del Massanella.

Una vegada arribat a la part superior del camí, es podien apreciar dos paissatges ben diferents, per una part es veia la badia de L'equip de Camina per Mallorca que va participarPollença i per l'altra part la Serra de Tramuntana. Després d'haver fet una atureta en aquest punt, hem continuat el nostre camí. Aquest pic, hem hagut de baixar durant uns 15 minuts. Després de la baixada hem hagut de tornar a pujar, però no hem seguit el camí, sino que hem agafat una alternativa perquè el camí fos més rapid. Hem sortit just darrera la casa de neu den Galileu.

Una vegada a la Casa de Neu, hem tret el dinar i hem descansat una estoneta, només ens quedava una baixada d'hora i mitja per arribat el Lluc. La baixada es fa pel camí de les voltes den Galileu, i després s'ha de creuar la carretera de Lluc -Sóller i caminar 30 minuts més.
Vista de la Badia de Pollença
L'arribada a Lluc ha estat damunt les 4 i mitja. Quan hem arribat hem anat a fer la visita obligada a l'esglèsia i fer un cafè amb llet ben calent.

A les 6 hem anat cap al refugi on hem sopat, jugat una miqueta i a domir, perquè el cansament estava present. Això si, encara que estiguessim cansats, no podia faltar la tertúlia amb els "plumas", jejejeje.

Diumenge 15 (Lluc - Pollença)

El matí ens hem aixecat a les 8 per berenar i damunt les 9 i mitja hem començat a caminar. El recorregut que hem fet fins a Pollença han estat unes 5 hores, però no hem seguit el camí marcat pel GR, sinó que el primer tram ha estat anant pel camí del Camell. Seguint aquesta ruta, el camí és una mica més curt, i després es comunica amb el camí del GR.

CamellAquest camí no té pèrdua. Tot el camí fins al Refugi del Pont Romà està molt ben indicat amb les fites de fusta.

Deprés d'haver arribat al Refugi, hem anat a dinar per Pollença i després cap a cases. Ha coincidit que aquest diumenge era la fira de Pollença i mentres feiem el camí cap el cotxe ens hem passetjat per la fira.

Aquest pic, el cap de setmana ha estat més cansat, ja que les excursions han estat més llargues i amb molta més pendent que l'anterior (Valldemossa-Sóller). Hem caminat aproximadament uns 30 km, però encara ens queden molts més per caminar aquest hivern!!!