PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Dia: diumenge 30 d'Octubre del 2011
Durada: 4 hores
Dificultat: Mitja

Aquest pic hem volgut anar a prop de la nostra zona i pujar a una muntanya que veiem cada dia però que no hem pujat mai.

El punt de sortida és en direcció cap el Tossals Verds, entre l’embotelladora i la Font d’es Trenc. Just passada l’embotelladora es pot deixar el cotxe, tot d’una que es trobi un forat i seguir caminant, fins trobar a mà esquerra una entrada amb una bona barrera i un botador al seu costat. El camí és privat així que s’ha de tenir en compte que es pot trobar el senyor de la possessió, en el nostre cas no ha estat així (de fet, no hem trobat cap persona).

Aquest camí creua vàries barreres, concretament 4. Quan creuem la primera es quan deixam l’asfalt i comença el camí de terra. A pocs metres després ens tornam a trobar una barrera verda que al seu costat té un botador. Aquí començam a pujar i hi ha un moment que ens desviam del camí seguint les fites que hi ha al costat fins arribar a una altra barrera més petita que s’obri. Passada la barrera veurem que és un camí ampla i que nosaltres el deixarem i anirem tot d’una que es pugui cap a la dreta i seguirem pujant.

Durant la pujada hi ha molts de colls per caçar tords.
El camí té trams bastant empinats que s’ha d’anar alerta, però no té gaire complicació. Està tot bastant fitat fins al cim. A mitjan camí hi trobarem una corda que ens ajuda a passar per un petit despreniment que hi va haver fa un parell d’anys i que sense la corda és perillós.

Quan hem arribat al cim hem pogut contemplar la muntanya del castell d’Alaró vista d’una altra perspectiva i part de la Serra de Tramuntana.

Seguint per darrera del vèrtex geodèsic i caminant uns 5 minuts hi ha la Cova de s’Alfàbia, que és una cova petita que a dins té una Alfàbia amb aigua.
Després només ens quedava desfer el camí per tornar als cotxes.
Tot i que el temps donava pluja, hem desafiat el temps i hem sortit. Ha estat un dia esplèndid amb sol inclòs i amb molta calor.

Vos recoman aquesta adreça si heu de fer l'excursió, ja que hi ha fotografies de tot el camí: http://ealonso1.blogspot.com/search/label/S%27Alcadena