PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Mortitx

Grup de l'excursió!
Dia: 29 de novembre del 2009
Excursió: Mortitx (carretera Lluc- Pollença)
Dificultat: Alta
Durada: 5 hores

La darrera sortida del mes ha estat genial, el pronòstic del temps no era gaire favorable, però així i tot hem sortit. Aquest pic hem tengut 3 noves incorporacions del grup "different's sundays", però un d'ells s'ha lesionat i no sé si voldran tornar a venir amb nosaltres.

Punt de referència que s'ha d'agafar per desviar-se cap a la dretaL'excursió comença a la carretera entre Lluc-Pollença, més o manco, en el punt mig, on hi ha les "vinyes Mortitx", aquí hem deixat el cotxe. Desde la carretera es veu una escala de fusta que és el punt on comença la nostra caminada. Els primers 20 minuts es fan per un camí que no té pèrdua, fins que arriba un moment que ens hem hagut de desviar cap a la dreta, agafant de referència el començament del torrent (segona foto).
Una de les davallades en el torrent de Mortitx
Des d'aquest punt, els primers 20 minuts han estat sense pujada, fins que hem arribat al començament de la baixada per anar cap al torrent. A partit d'aquí, el camí no és fàcil, ja que a vegades hi ha bots grans i s'ha d'anar alerta a caure malament per no fer-se mal. El camí és bastant entretengut, perquè es va botant de pedra a pedra. Quan duíem poc més d'una hora i mitja hem arribat al final de la davallada del torrent. Aquí hem tret els berenars, necessitàvem forces per continuar amb l'excursió. Després de berenar hem anat a veure on comença el descens del torrent amb els "neoprenos", però el nostre camí no era aquest.

El camí continuava per la part dreta, on hem passat per una casa de pedra en sec. Passada aquesta casa hem continuat davallant durant una hora i mitja més fins que hem arribat a la costa, on ja no podíem continuar caminant. Aquí a la costa hem pujat per damunt les roques i hem pogut veure a la nostra esquerra la "Cova de les bruixes", és una cova impressionant que mereix la pena veure, ja que és enorme i espectacular.

Després de gaudir del paisatge i reposar forces, heCova de ses Bruixesm hagut de pujar tot el que havíem baixat. Hem pujat fins la casa de pedra i just darrera hi ha un mirador cap a la mar on hem dinat.
Després de dinar, hem desfet tot el camí del matí, però ara tocava pujada i a més amb la panxa plena. Hem arribat al cotxe a les 5 de l'horabaixa i per cel·lebrar que tot havia anat bé, hem anat a fer un cafetet a Pollença. Ja per acabar, agraïr al nostre amic Xim per guiar-nos durant aquesta excursió.
Moltes gràcies a tots per haver vengut i esper que repetigueu tots (tant el nous com el que no!).

Joana Maria

Tomeu ha dit...

ueeee!!!!! Un aplause a la single lider!