PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:
Dia:
Quedada:
Dur:
AMUNT!!!!

diumenge, 31 de gener del 2010

Calicant

Cim de Calicant

Dia: 31 de gener del 2010.
Excursió: Calicant.
Dificultat: Difícil.
Durada: 5 hores de caminar.

Aquest pic si! Per fi hem pogut fer aquest excursió, que hem hagut de passar 2 pics per problemes meteorològics. Una excursió que hem descobert gràcies als col·leccionables que fa setmanalment el diari de Mallorca, però tot s'ha de dir, que l'explicació d'aquesta excursió, hagués pogut ser millor, ja que hi un bon tram de l'excursió que no està definit.

L'excursió ens ha desplaçat enfora de la nostra zona, concretament a la zona dComençament de l'excursióe Llevant de Mallorca, però no ha deixat de ser una excursió amb un encant especial. La muntanya de Calicant està en el poble de Sant Llorenç des Cardassar, així que el dematí hem agafat els cotxes i hem anat de camí cap a Sant Llorenç. El punt d'inici de l'excursió és fàcil de trobar, just entrar en el poble, ens trobam amb un indicador que diu "Camí de Calicant" que ens fa voltar cap a l'esquerra. Seguint aquest camí fins un poc abans del punt kilomètric número 5, hem vist que hi ha un indicador on ens marca l'inici de l'excursió i just davant del camí hi ha un replà on es poden deixar els cotxes.

Camí fitat per pujar a CalicantEl dia no acompanyava gaire, i hem hagut de començar l'excursió amb l'impermeable possat, però així com hem començat a caminar, la pluja ha anat minvant i als 10 minuts de caminar ja no ens ha fet falta. Hem començat pel camí sense problemes, però l'errada ha estat que ens havíem de desviar cap a la dreta on hi havia un pou de pedra, i nosaltres hem seguit recte. Això ha fet que ens desorientàssim (ens hem mig perdurt, jeje) i per tant, acabàssim dins un sembrat d'una finca. Hem caminat uns 30 minuts, fins que hem acabat a una barrera que per sort, hi havia un home que ens ha obert i hem pogut enganxar el camí, jejejeje. Ara de nou en el camí, hem continuat pel camí, fins que hem arribat una barrera que hem passat. A partir d'aquí hem anat seguint fites que han acabat en petits trossos de bossa penjades als arbres.

Pràcticament hi ha unes 10 bosses penjades i després de trobar la darrera bossMuntanya de Calicanta el camí és un poc lliure. Nosaltres no vàrem perdre de vista en cap moment la muntanya que havíem de pujar i vàrem anar obrint un camí entre les herbes i el carritx. La veritat que a partir d'aquí és bastant complicant, perquè no hi ha res definit. Després d'una hora de pujada aconseguírem arribar al cim i trobar el punt geodèsic. Després del gran esforç, vàrem treure els entrepans i dinàrem.

Les vistes des d'aquí són bastant diferents a quan es puja una muntanya de la Serra, ja que des d'aquí es pot apreciar molt més la zona del Pla i de Llevant de Mallorca. Es veu bastant bé la costa est de l'illa i com que el dia no estava gaire tapat també es veia l'illa de Cabrera.

Pou de CalicantDesprés de descansar i amb panxa plena, hem començat a baixar la muntanya. La baixada ha estat un poc més senzilla, però no ha deixat de ser complicada. Ho hem fet per una arrosseguera i després per dins un torrent, que al final ens ha duit al lloc on hem començat a pujar el matí. Després d'aquí, ja hem tornat a trobar les bosses de fems als arbres i continuat amb el camí que havíem mig fet el matí i que hem fet a la tornada completament. Ens hem trobat amb el pou, i finalment hem arribat als cotxes.

Crec que el pròxim pic que es repeteixi aquesta excursió es tendrà clar per on hem d'anar i per on no. Gràcies a tots per venir, mo he passat genial!
Joana Maria.

Anònim ha dit...

"Difícil", vès si ho va ésser! Crec que el fet d'equivocar-nos en el camí i anar "campo a través tot es temps" va fer que aquesta excursió que, en principi, no tenia res d'especial (apart de que feia 3 setmanes que la volíem fer), ho fós.