PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Excursió: Fumat de Formentor
Durada: 3 hores
Dificultat: Fàcil

Per fer la despedida d'excursions de la temporada tocava fer una sortideta no molt dura i amb final a la platja, i així ha estat. L'excursió que hem fet ha estat El Fumat de Formentor i hem acabat a la platja de Cala Murta per refrescar-nos i disfrutar de la platja.

La quedada ha estat com sempre a les 9:30, però hem partit a les 10 cap a FormFumat de Formentorentor. Per arribar al punt de sortida s'ha d'anar en direcció al far de Formentor, i just passat les indicacions de Cala Murta, s'ha de deixar el cotxe a un parking que hi ha. Hem començat a caminar a es 11 del matí. A partir del parking, s'ha de caminar uns 10 minuts per la carretera en direcció al far, passant per dins el túnel que passa per davall del Fumat. Una vegada sortit del túnel, s'han de caminar uns 200 metres i a mà dreta es veurà el camí a seguir, que està senyalat amb un indicador. Ara comença la pujada, però és bona de dur, perquè no és gaire llarga. Durant la pujada, es pot veure una imatge fantàstica de Cala Figuera, una cala preciosa.

Cim del FumatEl camí de l'excursió és clar i per pujar al fumat s'ha de desviar del camí. La pujada fins al cim del Fumat és un poc empinada, però no es puja gaire, ja que només fa 325 metres d'alçada. Arribats al cim hi ha un vèrtex geodèsic, aquí hem tret els berenars i hem aprofitat per descansar una mica.

Després de l'aturada hem tornat a davallar i hem tornat a enganxar amb el camí, que hem seguit. El camí va baixant marges de pedra, són moltes curves les que hi ha, però en ocasions es poden agafar dreceres que fan que no s'hagi de fer tota la curva.
Baixant el Fumat
El camí fins a la platja no és gaire complicat i amb una hora de baixada hem arribat a Cala Murta. A les 14:00 hem arribat a la platja i com a regal per l'esforç, ens hem banyat. L'aigua estava gelada, però ha valgut la pena disfrutar del moment.

Hem disfrutat de la Cala fins les 17:00 de l'horabaixa, hem dormit una miqueta, hem jugat a Uno, hem vist un Aquàrium espectacular que ens han fet pagar 3 euros :P, hem fet saltar pedres damunt l'aigua (amb video inclòs, anant alerta amb el vianant que anava passant de tant en tant), en resum: moltes d'anècdotes que ens han fet passar un dia molt divertit!

Cala MurtaPer acabar l'excursió, hem hagut de caminar uns 45 minuts. Un camí amb una mica de pujada i sense possibilitat de pèrdua ens ha duit fins a la carretera. Una vegada arribats a la carretera, hem pujant un parell de metres i hem arribat al parking.

Moltes gràcies a tots per venir i haver pogut disfrutar de la vostra companyia! Una excursió per disfrutar del paisatge!
Salut,
Joana Maria.

Anònim ha dit...

ei Hola Joana Maria, som en Pedro. Enhorabona per aquest blog tan ben fet, sa majoriad d´excurs que hi surten els he fetes i estan totes realment bé, veig que està superbenorganizat i estructurat el vostre blog, Enhorabona !!!, de fet, veuràs que t he enviat solicitud per fcbk, si per curiositat acceptessis, hi tenc penjats un munt d´álbums d´excursions incluïnt la que et deia de l´impresionant 0-1400, xao, forta abraçada, visca el montanyisme i la Serra i fins aviat !!!