PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Tots a la barrera per pujar a l'ermitaDia: 30 Octubre 2010
Excursió: Fita del Ram

Recorregut: Esporles - Ermita - Fita del Ram - Ermita - Esporles
Durada: 5 hores, contant aturades per berenar i dinar.
Dificultat: Fàcil

La primera excursió de la temporada ha estat tot un èxit. Un total de 16 persones ha fet que la caminada fos molt agradable i entretinguda per tots. Hem sortit a les 10:45 de l'esglèsia d'Esporles, concretament del carrer Mossèn Alcover i hem caminat fins al final del camí, on després hem girat a l'esquerra per un caminet de terra que va just devora una pared de pedra. Passats uns minuts, el camí ens ha deixat a un camí asfaltat que hem seguit girant cap a la dreta.

Camí de ferradura que du a la barrera per pujar l'ermitaCaminats uns 15 minuts per aquest camí asfaltat que va pujant, dibuixa una corba a la dreta que passats uns 10 metres a l'esquerra hi ha un camí de ferradura que està empedrat i escalonat. Aquest camí, ens ha duit a la barrera que du a l'ermita. Aquí el camí no té pèrdua, és molt clar, però amb una pujada bastant empinada. Abans d'arribar a l'ermita ens hem desviat per veure "El Cor de Jesús". Des d'aquest punt tenim una vista general del poble, així com de part de la costa nord de l'illa, badia de Pollença, badia de Palma i montanyes de la nostra Serra. Aquí hem berenat i reposat forces per continuar amb el nostre itinerari.

Vista d'Esporles del Cor de JesúsPoc després hem continuat la nostra ruta tornant al camí que havíem deixat per veure "El Cor de Jesús". Hem continuat pel camí, però hem agafat una adreçera que hi ha amb una fita bastant clara a mà esquerra; 10 minuts després hem arribat a l'ermita. Les vistes estan bé i també hem pogut entrar dins l'ermita.

Cor de JesúsAra ja estàvem a la meitat de l'excursió, i hem continuat el nostre itinerari per l'esquerra de l'ermita, un camí fitat i amb poca probabilitat de pèrdua. Un poc més de 45 minuts de pujada ens ha duit a la Fita del Ram, on hi ha un vèrtex geodèsic. Un poc de descans i damunt les dues hem començat a davallar pel mateix camí. Ens hem aturat a dinar a la bassa de Son Vic (aljub amb dos depòsits, per consum humà i animals).

Ermita d'EsporlesAmb la panxa plena hem continuat davallant fins a l'ermita. Arribats a l'ermita hem davallat per una altra banda, concretament per la part esquerra de l'ermita, devora d'una porxada moderna. Seguint per aquí el camí ens du cap a l'esquerra i davalla fins al Camí Des Correu. Arribats en aquest camí hem anat cap a la dreta i hem arribat al nostre punt de sortida.

Fita del RamL'excursió ha estat genial. Ningú l'havia feta i no ens hem perdut, això té molts de mèrits!!
Moltes gràcies a tots per venir i aixo només ha fet que començar, així que AMUNT!

Ens veim a la propera,
Joana Maria.

Tomeu ha dit...

Hem començat amb bon peu sa nova temporada! Amunt i per a sa pròxima!