PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:
Dia:
Quedada:
Dur:
AMUNT!!!!

divendres, 24 de desembre del 2010

Esclop (Calvià)

Tots amb l'Esclop al darreraDia: 18 desembre 2010
Excursió: Esclop (950m aprox.)
Durada: 6 hores (anar i tornar)
Dificultat: Mitja (mig, mig)

Per fi aquest dissabte hem pujat al cim de S’Esclop després d’un intent fallit fa unes tres setmanes degut a falta de personal. Sa quedada ha estat un cop més a la plaça des Quesito a les 8 i pels que venien de Palma i voltants a les 8.45 a sa benzinera de Calvià.

Hem deixat els cotxes a un petit descampat que hi ha a la carretera Es Capdellà - Galilea i caminant 5 minuts per la carretera ja hem enfilat es camí que ens durà amPuig de Galatzób una mitja horeta a ses cases des Galatzó. Des d'aquesta possessió hem seguit l’itinerari marcat com a Ses Sínies – S’Esclop.

Caminant per sa pista ens hem anat trobant forns de calç i sitges de carboners. Abans de començar es Comellar de Ses Sínies hem decidit berenar per agafar forces per a la pujada que en 45-60 minuts ens ha portat a la bifurcació on podem collir cap a la dreta que ens duu cap al Puig de Galatzó o cap a l’esquerra per anar a S’Esclop.

Tots al cim de s'Esclop! AMUNT!Agafant la desviació cap a l’esquerra, arribam a una gran era on podem contemplar sa magnífica mola de S’Esclop. Hem decidit pujar per la part de darrera per observar ses vistes des Puig de S’Evangèlica, La Trapa, Andratx i es seu Port, Na Popis,... Pel camí encara hem trobat petites clapes de neu dins els carritxs degut a la gran nevada que va fer es dimecres per tota la Serra de Tramuntana.

D'alt de l'EsclopJa a dalt de S’Esclop hem pogut observar el vol de devers una dotzena de voltors que estaven posats al Moletó. Hem decidit dinar a sa Caseta de n’Aragó, astrònom francès que es va instal·lar al cim per dur a terme mesures des meridià de París. Explica la llegenda que quan l’any 1808 va explotar a Espanya l’anomenada Guerra del Francès, pensant els pagesos mallorquins que l’astrònom era un espia, varen pujar per arrestar-ho. El patró del vaixell Damià el va advertir; n’Aragó es va vestir de pagès i gràcies als seus coneixements de mallorquí, quan es va trobar a tots els pagesos, els va despistar i així va poder fugir.

Vistes del Port d'AndratxPer baixar hem decidit collir el camí, el qual és un poc vertical a segons quins llocs, que ens deixa a l’enorme era per la qual hem arribat després de pujar es Comellar de Ses Sínies. Amb unes dues hores hem desfet tot es camí realitzat. Arribats als cotxes hem partit cap a cases.

Gràcies a tots per venir i esper que hagueu gaudit de ses espectaculars vistes que ens ha ofert l’ascensió a la Mola de S’Esclop. Fins la propera.