PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:

Puig Massanella

Tots! Pujada al Massanella
Dia: 27 desembre 2010
Excursió: Puig de Massanella (1.364 m)
Durada: 7 hores (anar i tornar)
Dificultat: Difícil

La darrera sortida de l'any, i la primera excursió amb el nou polar! El dia ha començat molt assolellat. Hem quedat a les 9 a la plaça del quesito, i amb la resta al Coll de sa Bataia a les 9:30.
Hem començat la nostra caminada pel camí que puja a Lluc, partint del Coll de sa Bataia en direcció Caimari. Quan duiem caminats uns 10 minuts, ens hem desviat pel camí que es troba a la dreta. Aquest camí no té pèrdua ja que és bastant ampla i ens du fins a una barrera on hi ha una caseta on abans hi havia un home que feia pagar per pujar (ara ja no fan pagar).
Pujant el Massanella
Passada la barrera el camí és clar i quan hi pot haver algun punt de confusió es troben les fites que ho clarifiquen. Hem caminat uns 30 minuts fins a uns pilons de pedra que ens marquen dos camis, anar a Mancor o pujar al Puig. A partir d'aquest punt el camí ja és de pujada i no atura de pujar fins arribar al cim. A mitjan pujada hi ha dues opcions, on hi ha un piló de pedra que ens marca la bifurcació. Una es pujar recta, i anar per la font, el camí és més curt, i l'altre en anar en direcció a la dreta pujant més directement. Nosaltres hem decidit fer la de la dreta i fer la tornada per l'altre camí.

Vistes de les Badies d'Alcúdia i Pollença del cim!Durant la pujada les vistes de cada vegada han estat més xules, ja que no hi havia cap nigul que ens tapàs la nostra illa. Arribats al cim, hem gaudit del paisatge i l'aire pur que es podia respirar. Molt de vent, amb la Serra de Tramuntana amb el seu màxim esplandor, es podia veure les badies de Pollença i Alcúdia, Puig Tomir, Puig de n'Alí, Puig Major, i moltes altres montanyes.

Hem baixat fins agafar el desviament cap a la font on estàvem més resguardats i hem dinat. Després d'agafar forces hem continuat amb la baixada. Una vegada arribats al piló que el matí ens marcava les dues opcions per pujar, només ens quedava desfer tot el camí que el matí havíem fet.
Equip en els pilons per pujar al Massanella o anar cap a Mancor
Per acabar el dia, ens quedava el cafetet de despedida i cap a cases.
Moltes gràcies a tots per venir, sobretot als que era la seva primera vegada que venien amb noltros.