PROPERA SORTIDA

SerrAmunt! - Camina per Mallorca TEMPORADA 2011-2012!!!

Excursió:
Dia:
Quedada:
Dur:
AMUNT!!!!

dimecres, 8 de desembre del 2010

Ruta dels Miradors (Port de Valldemossa)

Equip! Els millors!Dia: 6 de desembre 2010
Excursió: Ruta dels Miradors
Durada: 6 hores (contant aturades de berenar i dinar)
Dificultat: Mitja

Aprofitant que teníem un cap de setmana llarg hem decidit fer sa Ruta dels Miradors, que ens ha duit pels territoris que van enamorar a l’Arxiduc Lluís Salvador. Com sempre hem quedat a sa Plaça des Quesito per després partir cap a nes Port de Valldemossa on començava la nostra excursió.

S'Estaca Aparcats els cotxos a sa Marina de Valldemossa hem hagut de caminar per sa carretera durant uns 30 minuts fins arribar a s’entrada des Camí de Ses Vinyes que ens ha duit fins a S’Estaca, « caseta » dels actors Michael Douglas i Catherine Zeta Jones. Poc després ens hem desviat cap a l’esquerra per baixar al Caló de S’Estaca, petit moll de pescadors, on hem aprofitat per donar bon compte des berenar.

Moll de pescadors de S'EstacaTornant enrere hem agafat un camí que ens ha duit fins a nes Berenador des Penyals, on l’Arxiduc feia montar una casa de fusta damunt unes roques devora la mar quan arribava l’estiu per gaudir de les cristal·lines aigües de la Costa Nord.

Mirador de Sa Ferradura amb sa Foradada al fons
Just darrera noltros comença un camí que en poc temps ens ha fet pujar un bon desnivell. En aquest camí ens hem aturat a nes Mirador des Pí Sec i al Mirador dels Miradors per fer ses fotos de rigor. En el punt més elevat de l’excursió hi ha el Mirador de Sa Ferradura, on hem tingut una esplèndida vista de Sa Foradada.
Hem seguit pels jardins de sa finca de Miramar fins arribar a nes Pontets de Sa Font Coberta, on hem agafat es Camí de Sa Torre que ens duit a la Capella del Beat Ramón Llull o també anomenada Capella Des Pont, construïda l’any 1877 i xapada per un llamp l’any 1975. Hem aprofitat per dinar en aquest idíl·lic paratge on hi ha una taula de pedra amb bancs de pedra.

Vista de la ForadadaEl següent mirador que ens hem trobat a la ruta és el Mirador des Pí o des Niu des Corb, degut a que hi ha un pí enmig des mirador. S’ha de dir que va ser es mirador preferit de s’Arxiduc.
En 5 minuts arribam a Ca Madó Pilla, on s'ha de caminar per l’asfalt fins arribar a nes portell de sa Finca Ca Ses Animes, per on s'ha de baixar visitant el darrer dels miradors, es Mirador de S’Erassa, on hem tingut unes magnífiques vistes de sa costa. Seguint el camí que baixa hem enllaçat amb el Camí de Ses Vinyes, que ens ha duit fins es Port de Valldemossa. Tots als pontets de la Font Coberta
Un dia fantàstic amb una companyia immillorable. Gràcies a tots per venir. Ens veim a sa propera.
Xavi

P.D.: Vull donar les gràcies a tots per venir i molt especialment a nen Xavi per fer l’escrit d’aquesta excursió! :D